30.09.2022

Znaczenie dobrej wizytówki dla firmy

Znaczenie dobrej wizytówki dla firmy

Wizytówki biznesowe stanowią jeden z kluczowych elementów skutecznej promocji firmy. Świadczą o jej indywidualnych, chętnie akcentowanych cechach, wyróżniających na tle konkurencji. Szczególnie polecana jest wizytówka imienna dla osób sprawujących wyższe stanowiska: specjalisty, dyrektora czy menedżera w przedsiębiorstwie. Skutecznie podkreśli prestiż pracownika oraz samej firmy. Co istotne, należy zamieścić na niej swoje zdjęcie i numer telefonu, zapewniając bezpośredni kontakt z Tobą. Czym powinna charakteryzować się dobrze wykonana wizytówka? Podpowiadamy!

Profesjonalna wizytówka biznesowa

Wizytówka firmy przede wszystkim powinna budować świadomość o jej istnieniu oraz zakresie działania, a także pozytywnie wpływać na zewnętrzną opinię. Wizytówka to jeden z druków akcydensowych, który, choć tradycyjny, potrafi zdziałać cuda, jeśli identyfikacja wizualna firmy jest poprowadzona w odpowiedni sposób. Warto łączyć zaskakujący efekt z funkcjonalnością. Z tego też względu nie poleca się ani szarych, ani zbyt wymyślnych kolorystycznie wizytówek. Nie należy też raczej kopiować projektów konkurencji. Wizytówki biznesowe powinny przemawiać do klientów. Jak to osiągnąć? Postawić na tradycyjny format w połączeniu z nieprzesadną oryginalnością. Warto zadbać o to, aby treść przedstawiona na wizytówce była skondensowana – nadmiar znaków może bowiem przytłoczyć odbiorcę i spotkać się z niezrozumieniem. Co ważne, dane znajdujące się na wizytówce muszą być w 100% aktualne. Popełniając błąd, łatwo zniechęcić do siebie potencjalnych klientów. Zastosowana grafika i zdjęcia również nie powinny rozpraszać.

Jak zaprojektować atrakcyjną wizytówkę swojej firmy?

W niniejszym wpisie blogowym zaprezentujemy kilka porad dotyczących projektu wizytówki. Pod uwagę należy wziąć wiele parametrów i fakt, że często trudno osiągnąć zamierzony cel w pojedynkę. Dodatkowo wymaga on sporego nakładu pracy i czasu. Najlepiej udać się w tym celu do uznanego studia graficznego, które wysłucha naszych koncepcji oraz stworzy odpowiedni projekt. Dzięki temu zyskamy pewność, że wydane przez nas pieniądze to dobra inwestycja w przyszłość firmy. Jak już wspomnieliśmy, wizytówki biznesowe składają się z wielu istotnych elementów. Dobra wizytówka powinna być wykonana w dedykowanym programie: Photoshop, Illustrator lub Corel Draw. Niektóre z nich są stosunkowo niedrogie, a nawet darmowe, jak na przykład GIMP. Następnie warto zadbać, aby wizytówka zawierała takie informacje, jak imię i nazwisko właściciela, zajmowane stanowisko, nazwa i logo firmy oraz dane teleadresowe. Jeśli chodzi o jej aspekt wizualny, to powinna nawiązywać do identyfikacji wizualnej firmy. Jednolita strategia w tym zakresie zwiększy skuteczność reklamy oraz możliwość kojarzenia z firmą. Na aspekt wizualny składają się zastosowana grafika, kolory, czcionka czy zachowane marginesy.

Na co warto zwrócić uwagę przy projektowaniu wizytówki?

Jedną z ważnych kwestii jest oryginalność wizytówki. Oznacza to, że w trakcie sporządzania projektu, warto mieć w głowie dobry pomysł związany z jego estetyką oraz pożądanym efektem. Na oryginalność ma często wpływ dobór materiału, na którym zostanie wykonana wizytówka firmy. Oprócz papieru, który nadal jest najbardziej popularny, poleca się tworzywo sztuczne, metal, drewno, a nawet kamień. Warto, aby nawiązywał on do branży. Na przykład, sprzedając meble z drewna, warto postawić właśnie na drewno ulubionego gatunku. Jeśli działasz w gastronomii, wizytówki biznesowe możesz wykonać na materiale imitującym wołowinę. To zapewni atrakcyjność i oryginalność projektu oraz pozwoli lepiej identyfikować branżę, w której działasz. Dodatkowo można wykonać wizytówkę w pionie zamiast w poziomie, co zwiększy jej atrakcyjność. Kolejnym zagadnieniem jest przejrzystość wizytówki, określana również jako czytelność. Chodzi o to, aby nie zawierała zbyt dużo liter, a jej treść była widoczna dla oka oraz aby nie była zbyt toporna, jeśli chodzi o ilość informacji. Dobre rozmieszczenie tekstu gwarantuje łatwiejsze jego zapamiętywanie. Jeśli tekst nie zmieści się na standardowej wizytówce, warto rozważyć wariant dwustronny. Kolejną kwestią do przemyślenia jest rozmiar. Standardowy dla wizytówek biznesowych wynosi 90×50 mm lub 85×55 mm. Zazwyczaj spełniają one wymagania wszystkich firm chcących stworzyć własne wizytówki dla klientów i kontrahentów, a ich projekty są wykonywane przez grafików i drukarnie.

Na co jeszcze zwrócić uwagę, projektując wizytówkę?

Warto uwzględnić również spady, czyli odstępy od krawędzi wizytówki. Dobrze rozplanowany margines daje oczekiwany rezultat po zaniesieniu do drukarni. W centrum każdej, dobrze zaplanowanej wizytówki imiennej powinno być widoczne logo firmy. Najczęściej umieszcza się je w lewym, górnym rogu, zgodnie z zasadą czytania od lewej, do prawej. Jeśli logotyp nie mówi nic o tym, czym firma faktycznie się zajmuje, a rozdajesz ją na spotkaniach czy konferencjach, warto dodać do niej zdanie, hasło lub grafikę, sugerującą, w jakiej branży działasz. Następnie warto wizualnie podkreślić imię i nazwisko oraz zajmowane stanowisko. Dane teleadresowe mogą być najmniej widoczne, jednak absolutnie przejrzyste i czytelne. Nic nie stoi również na przeszkodzie, aby na wizytówce umieścić hasło firmowe. Modnym ostatnio rozwiązaniem jest także dodanie QR kodu. Pozwala on w szybki sposób zapisać kontakt do firmy w telefonie lub odesłać do strony internetowej firmy.

Drukowanie wizytówek biznesowych

Ostatnim, ale bardzo ważnym etapem przed drukowaniem właściwym jest dokonanie druku próbnego. Pozwoli ocenić, czy projekt wymaga poprawek oraz zoptymalizować krzywe obrazu. Grafikę wykonuje się przede wszystkim w wersji do wydruku CMYK, jednak jeśli chcesz mieć jej wersję internetową, warto skorzystać z RGB dedykowanego do wyświetlania obrazu na monitorze komputera. Odpowiedni papier to podstawa. W zależności od zamierzonego efektu dobiera się inny jego rodzaj, fakturę, gramaturę oraz odcień. Wydruku należy dokonać na papierze dobrej jakości, o gramaturze 300-350 g/m2 lub więcej. Może być to także papier ozdobny lub kredowy. Plik przeznaczony do wydruku powinien być zapisany w formacie PDF bądź TIFF. Warto zadbać również o uszlachetnienie papieru, na przykład korzystając z folii mat, połysku, soft touch czy nałożenia lakieru wybiórczego UV. Możesz również wykorzystać hot stamping. Atrakcyjne wykończenie wizytówki firmy pozwoli uzyskać efekt zachwycający odbiorcę. Jeśli wizytówka ma być elegancka i nowoczesna, warto wybrać folię matową lub soft touch, jeśli bardziej krzykliwa, to sprawdzi się tutaj folia z połyskiem lub lakier wybiórczy UV. Laminat pomoże natomiast w wizytówkach kolorowych, z licznymi zdjęciami.

Wizytówka firmy od studia graficznego BV Format

Jako renomowane studio graficzne realizujemy projekty zgodnie z indywidualnymi potrzebami naszych klientów. Wykonujemy zarówno projekty wizytówki imiennej, jak i wizytówki firmy. Nasze działania służą promocji nowo powstałych i już uznanych na rynku firm. Działamy na rynku jako studio graficzne już od 2003 roku. W tym czasie zdobyliśmy wielu klientów, doświadczenie oraz wyposażyliśmy miejsce pracy w odpowiednie zaplecze w postaci parku maszynowego i specjalistycznych urządzeń. Zajmujemy się również drukiem cyfrowym, wycinaniem na ploterze oraz oklejaniem samochodów. Nieustannie się rozwijamy i dostosowujemy do najnowszych trendów technologicznych. Uczestniczymy w różnych szkoleniach. Nasze materiały do usług graficznych są wysokiej jakości, pochodzą z Europy lub Azji. Dysponujemy zespołem specjalistów, którzy angażują się w wykonywaną pracę oraz doradzają klientom optymalne rozwiązania. Nasze usługi świadczymy na najwyższym poziomie, w dodatku oferujemy je w przystępnej cenie. Jeśli jesteś zainteresowany naszą ofertą, to zapraszamy Cię do odwiedzenia naszej strony internetowej oraz do bezpośredniego kontaktu.