19.01.2023

Planujesz zamówić wizytówki dla swojej firmy? Sprawdź, jak powinien wyglądać profesjonalny wydruk i jego przygotowanie

Materiały promocyjne i reklamowe to podstawa, o którą powinien zadbać każdy przedsiębiorca zakładający własną firmę. Branża usługowa, produkcyjna, budowlana — firmy i marki z różnych sektorów gospodarki wymagają specjalnego przygotowania do wejścia na rynek. Zaprojektowanie i produkcja wizytówek wpisują się w zakres działań marketingowych i reklamowych. To dzięki nim możliwe jest pozyskiwanie nowych klientów i informowanie o istnieniu danego podmiotu na rynku. Sprawdź, na czym polega to zadanie i dlaczego warto powierzyć je prawdziwym ekspertom.

Projekt, wydruk i dystrybucja — przygotuj wizytówki zgodnie ze sztuką

Za każdym materiałem granicznym i promocyjnym stoi pomysł. To od niego zaczyna się cała praca projektowa. Jeśli zależy Ci na stworzeniu przemyślanych materiałów reklamowych, które faktycznie będą spełniać swoje zadanie, skorzystaj z usług specjalistów, którzy zaprojektują materiały w specjalnie przygotowanych w tym celu programach graficznych. Eksperci wiedzą również, jak powinny prezentować się gotowe wizytówki do druku. Jeśli wybierzesz pewną usługę projektową, a kolejno zlecisz wydruk materiałów specjalistycznej drukarni, możesz mieć pewność, że efekt zadowoli zarówno Ciebie, jak i odbiorców czy klientów Twojej marki.

Co zrobić, aby drukowane wizytówki wyróżniały się wysoką jakością?

Gatunek produkowanych materiałów reklamowych zależy od wielu czynników. Jednym z nich bez wątpienia jest wykorzystanie w produkcji wizytówek najlepszych materiałów. Jaki papier na wizytówki wybrać? Jednym z najpopularniejszych wyborów jest papier kredowy o gramaturze 350 g. Decydując się na konkretny materiał, warto zwrócić uwagę na jego grubość oraz strukturę. Im grubszy papier, tym większa pewność co do trwałości tworzonych wizytówek. Porządny materiał stanowi również gwarancję dobrego wyglądu, a to klucz do przygotowania takich produktów, które będą mogły odzwierciedlić wysoką jakość oferowanych przez Twoją firmę produktów czy usług. To, jaki rodzaj promocji zaprezentujesz odbiorcom, ma znaczenie dla budowania świadomości marki, a więc tworzenia w głowach odbiorców i przyszłych klientów obrazi o tym, jak wygląda i co prezentuje Twoja marka czy przedsiębiorstwo, które prowadzisz. Zanim przystąpisz do wydruku wizytówki, sprawdź, czy stworzony projekt na pewno wyróżnia się cechami, na których Ci zależało. Wygląd materiałów to jedno, ale same cechy graficzne nadane projektom mają znaczenie. Zwróć uwagę na zaproponowaną kolorystykę, wielkość czcionki wykorzystanej do stworzenia projektów i dodatkowe elementy graficzne, które zostały naniesione na projekt.

Wybierając grubość i rodzaj papieru, na którym powstanie wizytówka, zwróć uwagę również na specyfikę swojej branży. Nieco inaczej wyglądać będą wizytówki dla firm budowlanych, a inaczej dla gabinetów kosmetycznych, biur projektowych czy gabinetów lekarskich. Wizytówka powinna odzwierciedlać charakter i wartości prezentowane przez dane przedsiębiorstwo.

Jakość drukowanych materiałów promocyjnych zależy od ich przygotowania do druku

Co zrobić, aby produkowane wizytówki były stworzone faktycznie zgodnie z Twoim zamysłem i prezentowały wszystkie ważne informacje. Jak przygotować wizytówkę do druku w sposób prawidłowy? Zarówno wymiary wizytówki do druku, jak i odpowiednie rozmieszczenie na niej tekstu oraz projektów graficznych, ma znaczenie dla właściwego wyglądu materiałów. Przygotowanie wizytówki do druku może być nieco inne w zależności od tego, w którym miejscu zdecydujesz się wykonać wydruk. Poszczególne drukarnie mają różne wytyczne i wymogi. Ważne, aby pamiętać o przekazaniu drukarni właściwego formatu dokumentu, który będzie przeznaczony do drukowania. Pamiętaj o tym, aby wszystkie istotne elementy projektu, takie jak treści, obrazki, zdjęcia czy motywy, były odsunięte od krawędzi tworzonego projektu, o około 3 mm. Bardzo istotne jest również zastosowanie spadów. To dzięki nim tło zostaje rozciągnięte poza sam obraz, a to oznacza, że przy możliwych przesunięciach w druku, na obszar nie wysuną się białe krawędzie. Oznacza to pewne zabezpieczenie projektu przed nieprawidłowym wydrukiem. Właściwe przygotowanie projektu to połowa sukcesu. Z tego względu tak ważne jest powierzenie przygotowania projektów specjalistom, którzy na temat grafiki i tworzenia materiałów promocyjnych wiedzą wszystko. Pozwala to zaoszczędzić koszty i zagwarantować najwyższą jakość tworzonych materiałów. Bardzo istotne jest także ustawienie prawidłowej rozdzielczość oraz trybu kolorów. Każda drukarka może wskazywać nieco inne ustawienia, jednak prawidłowo przygotowane materiały nie powinny różnić się między sobą, nawet jeśli zostaną wykonane na różnych drukarkach.

Pamiętaj o prawidłowym przygotowaniu materiałów, promocyjnych i reklamowych dla drukarni, w której będziesz zlecać realizację wizytówek. Postaw na profesjonalny zespół specjalistów, skorzystaj z ich wiedzy na temat wykorzystywanych materiałów i stosowanych metod wydruku.