25.05.2021

Co powinien zawierać baner reklamowy?

Co to jest baner? Mianem tym określa się formę reklamy, komunikatu czy innego przekazu. Najczęściej jest on drukowany na płachcie materiału, lecz spotkać można się również z banerami internetowymi. Zastanawiasz się, co powinien zawierać baner reklamowy? Podpowiadamy!

Z czego produkuje się banery?

Do produkcji banerów reklamowych wykorzystuje się następujące materiały:

  • Frontlight – poliestrowa tkanina powlekana PCV, która charakteryzuje się dużą odpornością na negatywne oddziaływanie warunków atmosferycznych oraz rozciąganie. Znajduje zastosowanie zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz pomieszczeń.
  • Blackout – baner tego typu pozwala na dwustronny zadruk, który jest możliwy dzięki zastosowaniu znajdującej się wewnątrz materiału czarnej przekładki nieprzepuszczającej światła, która skutecznie chroni przed promieniami słonecznymi. Sprawia to, że obie strony banera są bardzo dobrze widoczne.
  • Siatka mesh – materiał tkaninowy, który znajduje zastosowanie w przypadku wielkoformatowych banerów zewnętrznych. Wyróżnia go struktura ażurowej siatki składającej się z dużej ilości, regularnie rozmieszczonych otworów przepuszczających zarówno światło, jak i powietrze. Baner tego typu jest lekki, odporny na warunki atmosferyczne, a także gwarantuje nasycone kolory wydruku.
  • Backlight – baner zaprojektowany w taki sposób, aby idealnie rozpraszał światło.
  • Polipropylen – materiał używany najczęściej do wydruku grafik do roll-upów.

Co powinien zawierać baner reklamowy?

Baner reklamowy jest jednym z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych. Tego typu reklama graficzna znacznie ułatwia odbiór oraz zapamiętywanie treści, a znajdujące się tam treści szybko i łatwo trafiają do odbiorców. Co powinien zawierać baner reklamowy? O czym warto pamiętać podczas jego tworzenia? Pierwsza, bardzo ważna kwestia to spójność wizualna. Kluczowym elementem, bez którego nie może się obyć żaden baner, jest logo stanowiące najważniejszą część identyfikacji. To znak firmowy, który potencjalni klienci powinni rozpoznać już na pierwszy rzut oka. Kolejny, istotny element baneru to typografia, czyli czcionki oraz krój pisma. Typografię firmową należy konsekwentnie wykorzystywać we wszystkich materiałach promocyjnych – od banerów, przez ulotki i wizytówki, aż po strony internetowe. Projektując baner, szczególną uwagę zwrócić powinno się również na jego kolorystykę. Dobrze dopasowana przykuwa uwagę i zachęca do zakupu, źle – zniechęca, wywołując negatywne emocje. Przykładowo, kolor niebieski kojarzy się z bezpieczeństwem i stabilnością, czarny – luksusem i elegancją, a zielony – naturą i harmonią. Dobry baner powinien być zarówno estetyczny, jak i minimalistyczny. Projektując go, warto kierować się zasadą, zgodnie z którą: im mniej, tym lepiej. Jak pokazują wyniki badań, prosty przekaz jest najbardziej czytelny. Kluczową kwestią jest również estetyka baneru. Podczas jego tworzenia szczególną uwagę zwrócić należy na elementy, takie jak marginesy, proporcje czy przestrzeń pomiędzy poszczególnymi akapitami. Żaden dobry baner nie może obyć się bez CTA (Call To Action), czyli wezwania do działania. Znaleźć mogą się na nim komunikaty, takie jak: Kup teraz, Zamów, Sprawdź czy Zarezerwuj. Muszą być one dobrze widoczne i skutecznie przykuwać uwagę. W tym celu warto zwiększyć rozmiar czcionki, a także zmienić jej kolor na rzucający się w oczy.

Czym jest baner internetowy?

Ciekawą alternatywą dla opisanych powyżej, klasycznych banerów jest ich wersja internetowa. Mianem tym określa się graficzną formę prezentacji treści informacyjnych czy reklamowych, która najczęściej jest odnośnikiem do strony promowanego produktu lub usługi. Baner tego typu wykonywany jest głównie w technologii Adobe Flash. W przeszłości były to zazwyczaj animowane pliki graficzne w formacie GIF. Jakie są główne zalety baneru internetowego? Dobrze zaprojektowany skutecznie przyciąga uwagę potencjalnych klientów. Co więcej, pozwala na ścisłe dopasowanie grupy docelowej.

Banery reklamowe z naszej oferty

Oferta naszej firmy BV Format oferuje różnego rodzaju banery. Do wyboru jest tutaj między innymi baner odblaskowy PCV z nadrukowaną grafiką o szerokości 120 cm – to jeden z najtańszych, a zarazem najskuteczniejszych sposobów na zareklamowanie swojej marki. Pozwala on na umieszczenie dużej, wyraźnej grafiki reklamowej, która przykuje uwagę potencjalnych klientów. Baner może zostać wzbogacony o wybraną przez klienta grafikę Full-Kolor nadrukowaną z jednej strony. Jest odporny na negatywne oddziaływanie warunków atmosferycznych, takich jak opady czy promienie słoneczne. Baner posiada strukturę plastra miodu, dzięki czemu znakomicie załamuje światło i ma wysoki współczynnik odblasku. Sprawia to, że jest bardzo dobrze widoczny nawet z dużej odległości – tak w ciągu dnia, jak i w nocy. Na jego brzegu znajdują się oczka umożliwiające szybki, bezproblemowy montaż na ścianie, płacie czy stelażu – czy to z rur PCV, czy metalowym lub drewnianym. Poprzez zastosowanie laminatu możliwe staje się wydłużenie odporności grafiki na blaknięcie. Baner może być czyszczony przy pomocy standardowych środków czystości. Jeżeli chodzi o parametry grafiki, należy ją przesłać w formacie JPG, TIFF, PDF, EPS czy CorelDRAW, zamienioną na krzywe.

Inne, oferowane przez nas rodzaje banerów, to:

  • baner PCV reklamowy z nadrukowaną grafiką o szerokości 100 cm,
  • baner wyborczy z folii PCV o wymiarach 1 x 2 m,
  • baner PCV reklamowy z nadrukowaną grafiką o szerokości 125 cm,
  • baner PCV reklamowy z nadrukowaną grafiką o szerokości 150 cm.

Dlaczego warto zdecydować się na zamówienie jednego z naszych banerów? To sprawdzony sposób na zareklamowanie oferowanych produktów czy usług i wyróżnienie się na tle konkurencji. Ich cechą charakterystyczną jest zdecydowanie najwyższa jakość wykonania, z zastosowaniem najnowszych technologii. Nawet po długim czasie nasze banery w dalszym ciągu prezentują się nienagannie, ciesząc oko. Nadal zastanawiasz się nad tego typu rozwiązaniem? Nie wahaj się – szybko zauważysz pozytywne rezultaty, wybierając proponowany przez nas projekt na baner reklamowy.